FakeSID - Workflow

start - workflow - arpeggios - background

Workflow

Het ingestelde filter blijft actief totdat je het opnieuw instelt, dus wanneer je besluit het te gebruiken:
- zet het FILTER aan voor een INSTRUMENT op een VOICE (en voor de 4e JAM VOICE), en blijft er af
- zet het FILTER aan voor een INSTRUMENT op een VOICE en zet het uit op elke ander INSTRUMENT op die VOICE

Volgorde:
1. MAIN: klik RESET, Pattern 00 staat in VOICE 0 met één INSTRUMENT: dit is het werk-pattern ("bliep" in Phoenixstudio)
 
2. MAIN: MUTE de overige VOICEs en LOOP deze row
 
3. SONG: (hoogste niveau) geluidsspoor-selectie op papier (op welk VOICE-spoor de drum, melodie, bas etc)
- Bijvoorbeeld:
- - Drum in VOICE 0
- - Bas in VOICE 1
- - Melodie in VOICE 2
- - Flutter in VOICE 3 (of laat VOICE 3 leeg, tbv JAM-functie)
 
4. INSTRUMENT: (diepste niveau) bouw INSTRUMENT en zet het FILTER op de juiste VOICE, bouw EFFECTS erbij
- Tip:
- - geef het INSTRUMENT en het bijbehorende EFFECT ze dezelfde naam
- - bouw de Drum (Kick, Snare, Hats) in INSTRUMENT kolom 1 (A..X)
- - bouw de Bass, Melodie en flutter in INSTRUMENT kolom 2 (Y..~)
 
5. JAM: kiest INSTRUMENT en EFFECT, zorg evt dat het FILTER ook actief is voor de 4e VOICE en test de patch
 
6. TRACK: (middenniveau) bouw TRACK x Pattern en kies de bijbehorende INSTRUMENT en EFFECT
- Bijvoorbeeld:
- - de drum-patterns in Track 00..0K
- - de bas-patterns in Track 10..1K
- - de melodie-patterns in Track 20..2K
- - de flutter-patterns in Track 30..3K
 
7. volgende VOICE-spoor, UNMUTE volgende VOICE-spoor


Zet de VOICE AAN voor een bepaald filter voor het INSTRUMENT voor die corresp. VOICE-kolom in de SONG
Bouw de effecten voor elk instrument in hetzelfde slot van INSTRUMENTS en noem ze hertzelfde

JAM
Klinkt het geluid niet zoals in de song, controleer dan of het FILTER van het INSTRUMENT ook is toegewezen aan VOICE 3 (4e VOICE kolom in de SONG)

copyright: tinyloops.com - contact